רכישת תמונות מאתרי תמונות

מדריך קצרצר: רכישת תמונות לאתר אינטרנט – מאתרי תמונות

רכישת תמונות מאתרי תמונותאין ספק שתמונה שווה אלף מילים. מומלץ ביותר, לשלב תמונת אחת לפחות בדף תוכן בכל אתר אינטרנט או דף נחיתה, אז איפה אפשר לקנות תמונות טובות, איכותיות ובמחיר סביר? יש המון אתרים שנקראים image bank  שבהם ניתן לרכוש תמונות לאתר.

אני אישית לא מאמין במוצרים חינמיים ולא מציע לכם להוריד תמונות מאתרי image bank גם אם הם נותנים לכם הורדה בחינם. בשביל כמה שקלים, ממש לא שווה לקבל תביעה על שימוש בתמונות ולכן עדיף לרכוש, לקבל רישיון ולהשתמש. אני אדגים כאן על אתר http://www.dreamstime.com – שבו ניתן למצוא תמונות במחיר סביר (החל מ-4 שקלים לתמונה) ואני משתמש בו לאחרונה (אחרי ש- http://www.istockphoto.com העלו את המחירים בצורה מטורפת (אך עדיין יש להם תמונות באיכות מעולה).

יש לציין שגם האתר http://photodune.net הוא מעולה, תמונה יחסית גדולה לאינטרנט ניתן לרכוש ב-1 דולר בלבד.

השלב הראשון: פתיחת חשבון. זה לא עולה כסף…

השלב השני: חיפוש תמונות מתאימות עבור הדף שלנו. לצורך הדוגמא, אנחנו נחפש תמונות של שיפוצניקית. אני רוצה לבחור רק תמונות ולא איליסטרציות (ציורים לצורך העניין) לכן נבחר בתיבת החיפוש בצורה הבאה:

חיפוש תמונה באתרי תמונות   סינון – רק לתמונות+ לאחר החיפוש, אנחנו נבחר למיין את תוצאות החיפוש מהמחיר הנמוך – לגבוה (לה לעשות, אילוץ תקציבי…)

חיפוש תמונה באתרי תמונות את התמונות שנרצה להוריד אנחנו נשמור לתוך ספריה – lightbox. משם נסנן יותר מאוחר את כל התמונות שלא נרצה להוריד ונשאר רק עם מה שנראה לנו (הוספנו lightbox חדש עבור החיפוש / נושא / אתר).

לאחר שיש לנו את כל התמונות שאנחנו רוצים להוריד, אנחנו נרכוש קרדיטים. האתר מספק לנו מספר חבילות – ככל שנרכוש יותר, המנחיר לתמונה יירד. נלחץ על הכפתור הורוד – buy credits:

רכישת קרדיטים - אתרי תמונות ונרכוש חבילה מתאימה לנו. איך נדע כמה עולה לנו כל תמונה? בדוגמא הנ"ל, יש חבילה של 25 קרדיט בעלות של 107 ש"ח, כלומר כל קרדיט עולה לנו 4.28 ש"ח. לכן, כדי למצוא תמונות שעולות כ-4 שקלים אנחנו מיינו את תוצאות החיפוש מהמחיר הנמוך לגבוה. נפתח את התמונה בדף חדש (נלחץ על התמונה הקטנה בתוצאות החיפוש) ונראה כמה קרדיט שווה התמונה:

רכישת תמונה מאתרי תמונות לתמונה בתוכן של דף אינטרנט מספיקה לנו הרזולוציה הנמוכה ביותר המוצעת והתמונה עולה קרדיט אחד. נבחר, ונלחץ על download. ולא פחות חשוב, להוציא חשבונית. ללכת ל-management area, לבחור credit history. להדפיס את החשבונית. עבודה נעימה! קישורים לאתרי תמונות מומלצים:

מאת

דרור מגל

דרור מגל מייסד איי ווב ומומחה לשיווק באינטרנט, יזם אינטרנט סדרתי, הקים עד היום מעל 100 אתרי אינטרנט עבורו ועבור לקוחות עסקיים, פיתח בעצמו מערכות תומכות רבות כגון מערכות ניהול תוכן, מערכות ניהול לקוחות ועוד ועוסק בתחום השיווק באינטרנט על כל גווניו מעל 10 שנים. קרא עוד